חלבון אלטרנטיבי, מבוסס בקר ופרווה: הפיילוט החדש בישראל

צבי טסלר 1 Comment on חלבון אלטרנטיבי, מבוסס בקר ופרווה: הפיילוט החדש בישראל

לראשונה בעולם: משרד הבריאות אישר מוצר "מזון חדש" הכולל תרבית תאים שמקורם מבקר, ולא תאי עוף, המוכר גם כ"בשר מתורבת". מדובר במוצר שמיועד להיות מקור לחלבון אלטרנטיבי

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לנוכח הביקוש העולמי הגובר לחלבונים והחשיבות לייצור מוצרים שמקורם אינו בחי, פועל משרד הבריאות על מנת לאשר מקורות מזון חלופיים.
לאור זאת, ובמסגרת תוכנית פיילוט לבחינה של חלבון אלטרנטיבי, שנעשה במחלקה לניהול סיכונים במזון, בשירות המזון הארצי במשרד הבריאות, אושר לראשונה בעולם מוצר "מזון חדש" הכולל תרבית תאים שמקורם מבקר, ולא תאי עוף, המוכר גם כ"בשר מתורבת".

המוצר ישווק תחילה במסעדות ורק לאחר מכן יגיע גם לרשתות השיווק.

בשר מתורבת מוגדר כ"מזון חדש" ולכן הדבר דורש תהליך אישור מורכב ופרטני, בדומה לנעשה בעולם, זאת על מנת לשמור על בריאות הציבור. במסגרת זו, כל מזון חדש נבחן לגופו, כיוון שלכל חברה טכנולוגיה, תהליכי ייצור ומוצר שונים.

צוות המחלקה לניהול סיכונים במזון שעמל על הפיילוט, ביצע הערכה יסודית של היבטי הבטיחות הקשורים לצריכת מזון חדש זה של חברת "אלף פארמס", בהתאם לכלל המידע שהועבר על ידי החברה לבחינת בטיחות המוצר. לאחר שעבר את כל ההערכות ניתן האישור לשיווק המוצר לכלל הציבור בישראל.

ד"ר זיוה חממא, מנהלת המחלקה לניהול סיכונים במזון: "אישור זה הופך את ישראל למדינה הראשונה בעולם שמאשרת תרבית תאי בקר כמזון ומובילה עולמית בתחום תוך שמירה על בריאות הציבור. האישור מגיע לאחר שנבחנו מגוון גורמים קריטיים, ביניהם טוקסיקולוגיה, אלרגניות, הרכב תזונתי, בטיחות מיקרוביולוגית וכימית של המזון החדש ותהליך הייצור שלו על כלל היבטיו, החל מבידוד התאים הראשוני וכלה בעיבוד ואריזת מוצר המזון המוגמר.

"שירות המזון הארצי במשרד הבריאות ממשיך לקיים שיח רחב עם חברות שונות בתחום החלבון האלטרנטיבי בישראל, על מנת לקדם את התחום ולוודא שהמוצרים שישווקו בישראל יהיו בטוחים לשימוש. אנו רוצים להודות לרשות החדשנות על חלקם בפרויקט ולמשרד ראש הממשלה על שיתוף הפעולה עבור כלל הציבור בישראל".

נזכיר, כי בשנה שעברה פסק הרב הראשי לישראל כי ה'בשר המתורבת' שמפיקה החברה הוא פרווה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ממליצה לקרוא טוב טוב בנוגע ל"בשר" הזה ומה מקורו וממה הוא מיוצר, מן הסתם אין שם ולא יהיה הכשר כראוי, ונשמרתם מאוד לנפשותיכם